Похожие публикации

Прямой эфир

Читать все

Облако тегов

бизнес есть чем гордиться деньги достижения в промышленности заработок dd достижения в науке Кедродар Кедро_дар Кедро-дар криптовалюта Евгений Кирюшин успех развитие ОШО здоровье инвестиции Аффирмации на здоровье Луиза Хей обучение Аффирмации дня Академия Целителей Тайный мир дней рождения заработок в интернете Николай Пейчев Интернет общество вв продажа альткоины блокчейн МЛМ помощь ЗОЖ цивилизация криптобум молитва хакеры взломы доход инфобизнес экспорт Илья Шестаков кедровая продукция кедровое масло жизнь ss Финансы биржа криптовалют заработать денег в интернете заработать рубли в интернете кедровый орех пищевая промышленность обман Северный Кипр онлайн развод производство дети орифлейм сетевой маркетинг притча мотивация лохотроны Мошенничество курс работа заработать на партнёрках капитал пенсия свобода личные финансы криптовалюты уязвимость апк блог личный финансовый план накопить продажи сбережения творчество Елена Махмутова мудрая притча недвижимость бесплатно как заработать в сети игры сомнительный проект любовь форекс биткоин парфюм дисконт МММ реклама Сказка Буддийские притчи Дзенские притчи Даосские притчи Еврейские притчи
 
17
 
Разное  Все обо всем
Владелец:   Александр Иванов   Статей: 1480

О блоге

Fresh and useful info about disc-type rotor for vehicles

An exemplary heavy saloon scaling 1,7 kg is moving at 134 km/hour down a freeway and you have to hamper rapidly. Let’s say the median tires can shift a G-Force of 0.85 in front tires falter. We'll slack away at 0.81 to escape slippage down the freeway. Current vehicle will run down in approximately 87 metre and beget around 1170 kW of kinetic energy doing so. Current energy has to be bailed through the brake gear as to hold the car. When you pump this much activity into the disc rotors in mere seconds it beget a lot of warmth and the value of bulk or weighting in the disc rotor is critical as to rise to this load.

A typical face disc rotor on a heavy sedan is around 300 millimetres in diameter and scales approximately 9.5 kg. We'll focalize on the front disc as it generally takes 70% of the braking load. A disc-type rotor consists of to main elements, the mounting bell which fastens to the axis and the brake lining to which the passivation torque is emploied via the caliper. Thebraking band or ring in this disc-type rotor weighs around 6 kg. In the aforesaid application of brake this 9.5 kilograms circle will increase in Tc by approximately 125 deg C in just before 5 seconds. When the same 300 millimetres disc weighed 8.5 kilograms with a brake lining of 5.5 kilograms then the temperature increase would be along 137 Celsius. 10% magnify in temperature doesn’t clang all that much but unfortunately warmth transfer isn’t all this simple. In a one off braking application an additional 10% supposedly would not make a noticeable difference. But what arises in performance driving on or off the road is a set of brake applications at punctual intervals. The time amid braking applications is rarely sufficient to permit the disc to recover to the optimal special Tc so you cease with an accumulation of Tc increase over an interval of time. Information about brake pads and rotors see at link.
 
0
 
24 Января 2017 г.
-

Комментариев нет

Статья закрыта от новых комментариев, т.к. была опубликована больше года назад.